Poprzedni temat «» Następny temat
Komentuj - nie obrażaj!
Autor Wiadomość
Mateklobez 


Posiadane auto: Cytrynka
Imię: Mateusz
Wiek: 31
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 4096
Skąd: Łobez / Rees
Piwa: 134/180
Wysłany: 10 Luty 2013, 13:19   Komentuj - nie obrażaj!

Internet bez chamstwa i nietolerancji jednym z głównych kanałów komunikacji międzyludzkiej. Zrealizowane wspólnie ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej . Wypowiedzi, które mogą być uznane za obraźliwe stanowią naprawdę minimalny odsetek wszystkich wypowiedzi i całej aktywności komunikacyjnej osób korzystających z internetu.

W tak ogromnej masie wypowiedzi, jaka pojawia się codziennie w internecie, nie sposób całkowicie uniknąć negatywnych komunikatów, które mogą być dla kogoś obraźliwe, ale to samo dotyczy każdej innej sfery życia. Z agresją słowną spotykamy się przecież tak samo na ulicy, jak w postaci graffiti na murach domów, a także w mediach tradycyjnych, i to mimo że tam odbiorcy nie mają możliwości komunikowania się w sposób bezpośredni.

Nie zmienia to faktu, że z całych sił wspieramy wszelkie działania zmierzające do minimalizacji tego typu wypowiedzi. Uważamy, że najlepszym sposobem jest edukacja – i właśnie taki cel ma akcja „Komentuj. Nie obrażaj.” W warstwie kierowanej do wszystkich ludzi korzystających z internetu, chcemy uświadamiać, że dbałość o kulturę wypowiedzi jest w interesie nas wszystkich. Chcemy też wyrobić nawyk zgłaszania wszelkich nadużyć do administratorów platform komunikacyjnych, którzy praktycznie zawsze mają narzędzia do usuwania tego typu wpisów. Polegają jednak w dużej mierze właśnie na inicjatywie ze strony samych użytkowników.

Dynamiczny rozwój internetu sprawił, że spędzamy w nim coraz więcej czasu. Media społecznościowe, blogi, serwisy informacyjne, fora – wszystkie te platformy umożliwiają nam wymianę opinii, wyrażanie swojego zdania, poszerzanie zainteresowań oraz poznawanie nowych ludzi. Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wraz z firmami członkowskimi przygotował akcję „Komentuj. Nie obrażaj.”, której celem jest podniesienie poziomu kultury wypowiedzi w Internecie. Pierwszym celem przedsięwzięcia było opracowanie badania diagnozującego stan dyskusji w polskiej Sieci. Drugim założeniem projektu jest promowanie kulturalnego zachowywania się w wirtualnym świecie. Pomysłodawcą akcji jest Onet.



Projekt jest wspierany przez największe media działające w polskim internecie, zrzeszone w IAB Polska. Akcja ma również swoją stronę dedykowaną http://www.komentujnieobrazaj.pl

– Chcemy, aby stworzona przez nas akcja była platformą służącą do promowania wartości związanych z kulturalną komunikacją w internecie oraz zaprezentowania kodeksu kulturalnego komentowania: Komentuj – Reaguj – Bądź Sobą. Planujemy także, aby serwis był narzędziem ułatwiającym internautom zgłaszanie pojawiających się w Sieci obraźliwych treści – dzięki temu sami użytkownicy będą mogli zadbać o kulturę wypowiedzi w wirtualnym świecie – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes IAB Polska

Serwis www.komentujnieobrazaj.pl jest także miejscem, gdzie przedstawiono wyniki przeprowadzonego przez IAB Polska badania dotyczącego kultury wypowiedzi w Internecie. Z badania wynika, że komentarze przyjęte ogólnie za obraźliwe stanowią około 1 procenta wszystkich komentarzy.

– IAB Polska ze wsparciem naukowym oraz kluczowych podmiotów branży online zrealizowało projekt badawczy, który miał na celu kwantyfikację poziomu kultury wypowiedzi w internecie. Analiza wyników pokazuje, że poziom niekulturalnych wypowiedzi w sieci jest znikomy, jednak ma bardzo duży wpływ na postrzeganie medium – powiedział Paweł Kolenda, manager ds. badań w IAB Polska, koordynator projektu.

Link do raportu z badania "Internetowa Kultura Obrażania":http://komentujnieobrazaj.pl/media/KOraport.pdf

– Internet jest dokładnym odzwierciedleniem przekroju społecznego. To, jak zachowujemy się na co dzień w kontaktach z rodziną, przyjaciółmi, współpracownikami, ale również na w centrum handlowy, na ulicy oraz za kierownicą – ma także decydujący wpływ na to jak wygląda nasza aktywność w internecie – powiedział Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.


Tak, jak w realnym świecie, tak i w Sieci – występują ludzie wykształceni, posługujący się językiem poetów, ale także osoby słabiej wykształcone. Zarówno jednej, jak i drugiej grupie zdarza się wypowiadać dosadnie o pewnych, zwłaszcza drażliwych kwestiach związanych z życiem społecznym, polityką czy kwestiami światopoglądowymi. Wyniki badania jednak pokazują, obraźliwe posty choć widoczne są marginesem w ogóle komunikacji w sieci. – dodał Sobolewski.

Pomysłodawcą projektu „Komentuj. Nie obrażaj.” jest Onet, będący członkiem zwyczajnym IAB Polska.

– Internet to dziś przestrzeń masowej komunikacji. Pojawiające się w niej komentarze mają bardzo istotny wpływ na wizerunek mediów internetowych, dlatego naszą intencją, jako pomysłodawców akcji, jest zachęcenie ludzi do zwracania uwagi na kulturę wypowiedzi w sieci oraz do pro-społecznej aktywności w zakresie reagowania na wulgarne, obraźliwe i napastliwe komentarze. Szanujemy wolność wypowiedzi, ale tez czujemy się odpowiedzialni społecznie za kształtowanie środowiska nowych mediów i całej przestrzeni on-line’owej – mówi Paweł Klimiuk, rzecznik Onetu.


– Rozwój idei Web2.0, która promuje tworzenie serwisów i technologii umożliwiających swobodne wypowiadanie się i publikowanie treści każdemu użytkownikowi Sieci spowodował, że internet stał się miejscem nie tylko kontaktów interpersonalnych oraz biernego konsumowania informacji zredagowanych wcześniej przez wyspecjalizowanych profesjonalistów – powiedział dr Krzysztof Krejtz, współautor i redaktor badania „Kultura obrażania”

– Obraz, jaki wyłania się z przeprowadzonych przez nas badań wyraźnie ukazuje zjawisko "kultury obrażania" w internecie jako istniejące realnie, ale o dziwo, w o wiele mniejszym wymiarze niż się spodziewaliśmy – dodał dr Krejtz.

Uczestnicy akcji:

• Onet (pomysłodawca serwisu)
• SociAll, Agora SA
• Wirtualna Polska
• o2
• Marquard Media Polska
• GG Network
• Interia.pl
• NK
• ARBOinteractive
• TVN
• Polskapresse
• TVP.pl

Patronem honorowym akcji zostało Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.








_________________
*Escort Turnier Ghia 1.8 TD 1999
*E-klasa Avantgarde 2.2 D 1998
*Cordoba Vario GT 1.9 TDi AFN 1999
*Laguna GrandTour 3.0 V6 Initiale Paris 2001
>>C4 Picasso 2.0 16V 2007
>>Escort MK7 htb 1996
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group.
motospamerzy.pl by narloch.eu.

UP
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14