Poprzedni temat «» Następny temat
Kręci ale nie odpala -> Biała Szczała 1.8TD
Autor Wiadomość
Jaszczur 
1.8 tdci jest chujowe


Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1701
Skąd: SD
Otrzymał 105 piw(a)
Wysłany: 4 Luty 2013, 18:04   

Sprawdź te połączenia...
Bez poprawnie działającego podgrzewania ten silnik Ci nie odpali w takich temperaturach jak obecnie. A to że tam jest ciepło, to wiesz... Takie sprawdzanie niewiele znaczy...
_________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jamszoł 
sq3bkp


Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 3805
Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 82/64
Wysłany: 4 Luty 2013, 18:13   

Jest na pompie zaworek zwrotny - utrzymujący ciśnienie paliwa na listwie pompy - gdy silnik nie pracuje
Gdy on przepuszcza - ciśnienie na pompie spada - bo ropa zapitala odpływem do zbiornika paliwa
Albo wymieniamy ten zaworek na nowy - albo wstawiamy inny , na przewód zwrotny paliwa - za pompą


Sugeruję się tym , co pisałeś w którymś tam poście , że pompka jest miętka a nie twarda :)
A to nie ma żadnego związku z elektryką
_________________




Boże - spraw , żeby mi sie chciało - tak jak mi się nie chce
START E-P 28:08:2012_16:30
http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bartekp87 


Posiadane auto: Audi A6 C4
Imię: Bartłomiej
Wiek: 31
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 206
Skąd: Koszalin
Piwa: 7/1
Wysłany: 4 Luty 2013, 18:18   

Jamszoł ale po wymianie filtra pompka mi się twarda już robi po paru machnięciach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jamszoł 
sq3bkp


Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 3805
Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 82/64
Wysłany: 4 Luty 2013, 18:21   

bartekp87, zgadza się - bo podpompuje
Nie masz zapowietrzonego układu paliwowego - ale nie masz tam ciśnienia - zanim nie odpalisz woza
Przed wymianą filtra - układ paliwowy zapowietrzał sie bo miałeś zarąbany filtr

[ Dodano: 4 Luty 2013, 18:22 ]
Jeżeli po kilku dniach silnik odpala - i nie musisz najpierw podpompowywać ?
To nic nie rób :d
_________________




Boże - spraw , żeby mi sie chciało - tak jak mi się nie chce
START E-P 28:08:2012_16:30
http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bartekp87 


Posiadane auto: Audi A6 C4
Imię: Bartłomiej
Wiek: 31
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 206
Skąd: Koszalin
Piwa: 7/1
Wysłany: 4 Luty 2013, 18:37   

Odpalać odpala.. ale mówie, że muszę wyładować najpierw z 4 akumulatory żeby go odpalić...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jamszoł 
sq3bkp


Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 3805
Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 82/64
Wysłany: 4 Luty 2013, 18:42   

no to popraw po fabryce Kup 2 szt załóż jednego tuż przed filtrem a drugiego zaraz za pompą
Tyle , że ten za pompą to nie jednostronny a ciśnieniowy - ma puszczać paliwo pod pewnym ciśnieniem
Albo zrób tak jak powinno być - wymień te co jest na pompie
A teraz , zanim odpalisz silnik - to macha w górę i podpompuj paliwo i dopiero odpalaj
_________________




Boże - spraw , żeby mi sie chciało - tak jak mi się nie chce
START E-P 28:08:2012_16:30
http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bartekp87 


Posiadane auto: Audi A6 C4
Imię: Bartłomiej
Wiek: 31
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 206
Skąd: Koszalin
Piwa: 7/1
Wysłany: 4 Luty 2013, 19:18   

Jamszoł, dziś tak zrobiłem, 15 minut pompowałem, dopiero później odpalałem, i musiałem po kuzyna dzwonić bo aku pierdykneło... a wożę ze sobą zapasowe ... jedno zamontowane, a drugie w zapasie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
DriF 
Bierz Samsunga


Imię: Roberto
Wiek: 40
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 1321
Skąd: Czeladź
Piwa: 71/63
Wysłany: 4 Luty 2013, 19:46   

ktoś tam kiedyś pisał o zmianie świec żarowych na jakieś z mercedesa czy też opla ponoć są troszkę dłuższe co sprawia że ropka się nagrzewa lepiej
pozakładaj zaworki zwrotne przed filtrem posprawdzaj napięcie miernikiem jakie podaje na świece same świece podepnij pod akumulator i sprawdź poprawne działanie
miałem kilka Diesli i wiem co piszę kupowałem znanych marek świece żarowe na przykład na 4szt kupionych nowych 2 a nawet 1 była Ok Seryjnie więc jeśli masz takie świece jakie mi się trafiły to za huja pana nie odpalisz tego Auta w zimie
_________________
Pinki " Jagi " czyli Daewoo Nubira

na nic sprzętu kupa jak z wapera :dupa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jamszoł 
sq3bkp


Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 3805
Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 82/64
Wysłany: 4 Luty 2013, 20:17   

ŚWIECA ŻAROWA !

Fajny temat :
Trzeba wiedzieć jak ją sprawdzić
Jeśli nie wykręcimy świecy z głowicy to po sprawdzeniu stwierdzimy, że :
1. Świeca robi zwarcie
2. Świeca ma pobór prądu
3. Świeca nie ma poboru prądu

punkt 1 i 3 - świeca do wymiany
Ale co z punktem 2 ?
Ano - żeby wiedzieć co i jak - musimy świecę wykręcić z głowicy
Żeby poprawnie sprawdzić świecę - musimy mieć ją w rece bez wyciagnięcia z głowicy - sprawdzanie jej to druciarstwo i pełny brak profesjonalizmu
Tak to znajomy Heniek - naprawia wozy w stodole

Świece musimy wykręcić i sprawdzić ją , czy grzeje od czubka żarnika
Ona musi grzać od czubka żarnika - jeśli grzeje dalej a czubek jest ciemny - to świeca jest zużyta - mimo , że ma pobór prądu
Dlaczego musimy taką wymienić ?
Bo świeca w komoże spalania czyli nad tłokiem a pod głowicą - wystaje z tej ostatniej na ok 1 cm
Jeśli ten centymetr nie grzeje - to świeca nie spełnia tego po co jest stworzona

Tak grzeje sprawna świeca - tak się sprawdza świecę
http://www.youtube.com/watch?v=MNbjmqvnviU
_________________




Boże - spraw , żeby mi sie chciało - tak jak mi się nie chce
START E-P 28:08:2012_16:30
http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kupiec 


Posiadane auto: escort x 2
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 256
Skąd: silesia
Piwa: 6/4
Wysłany: 4 Luty 2013, 23:58   

moja lodówka z dwiema padniętymi świecami odpalała :P
to nie swiece, niech jeden kręci rozrusznikiem a drugi pompuje pompką ręczną
odpalanie oczywiście z pedałem gazu wciśniętym do końca
jeżeli to nie pomoże to obstawiam pompe
czy podczas kręcenia wydostaje się jakiś dym z rury wydechowej?
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jaszczur 
1.8 tdci jest chujowe


Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1701
Skąd: SD
Otrzymał 105 piw(a)
Wysłany: 5 Luty 2013, 06:20   

DriF napisał/a:
ktoś tam kiedyś pisał o zmianie świec żarowych na jakieś z mercedesa czy też opla ponoć są troszkę dłuższe co sprawia że ropka się nagrzewa lepiej


Świece z opla z grubym żarnikiem 24mm. Mam takie założone.

[ Dodano: 5 Luty 2013, 08:52 ]
kupiec napisał/a:
moja lodówka z dwiema padniętymi świecami odpalała :P


Dwa cylindry są w stanie wytworzyć wystarczającą siłę by "rozpędzić" diesla podczas rozruchu... Tyle że kompresja musi być ok...

kupiec napisał/a:
jeżeli to nie pomoże to obstawiam pompe


A konkretnie?
bartekp87, jak już odpali to auto, to jak z jazdą? Jakieś szarpanie? Wariowanie z obrotami? Brak wolnych obrotów lub niestabilne? Jak nie, to na 99% to nie pompa, a co najwyżej jej ustawienie na fasolkach - o czym trąbię za każdym razem do znudzenia, i co za każdym razem okazuje się najlepszym antidotum na słabe odpalanie jak się wykluczy już podstawy - czyli świece, elektryka, filtry, cofanie się paliwa...
_________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bartekp87 


Posiadane auto: Audi A6 C4
Imię: Bartłomiej
Wiek: 31
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 206
Skąd: Koszalin
Piwa: 7/1
Wysłany: 5 Luty 2013, 09:10   

Jaszczur, Jak już odpali to nic złego się nie dzieje, nic nie szarpie, obroty stabilne, spokojnie jak przycisnę to bez zająknięcia dochodzi nawet do 4,5k obrocików (oczywiscie jak już się silnik rozgrzeje).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jaszczur 
1.8 tdci jest chujowe


Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1701
Skąd: SD
Otrzymał 105 piw(a)
Wysłany: 5 Luty 2013, 09:11   

To wyklucza pompę moim zdaniem. Jest co najwyżej źle ustawiona. Ale bez wykluczenia cofania się paliwa i sprawdzenia połączeń elektrycznych nie ma się co brać za pompę.
_________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kupiec 


Posiadane auto: escort x 2
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 256
Skąd: silesia
Piwa: 6/4
Wysłany: 5 Luty 2013, 09:27   

Jaszczur, nie jestem pompiarzem :(
U mnie tez mial problemy z odpalaniem, jezeli juz odpalil ro za 3 s zgasl i dupa, krecenie przez 5min i odpalil dopiero
Z WieSkiem pompe wyjelismy i zalozylismy spowrotem i auto odpala prawie normalnie
Problem w tym ze za duzo przy niej kombinowalismy zeby stwierdzic co bylo :(
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jaszczur 
1.8 tdci jest chujowe


Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1701
Skąd: SD
Otrzymał 105 piw(a)
Wysłany: 5 Luty 2013, 09:35   

Udało się wam pewnie kąt wtrysku przez przypadek przestawić na kółku pasowym - chybił trafił i mieliście szczęście - zadziałało. Bo raczej na pewno nie ustawiliście jej w 100% dokładnie tak samo jak była - a wystarczy milimetr na kole pasowym przestawić, i auto będzie zupełnie inaczej odpalać i działać.
_________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group.
motospamerzy.pl by narloch.eu.

UP
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13