Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrusznik ?
Autor Wiadomość
Jamszoł 
sq3bkp


Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Wiek: 56
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 3729
Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 80/64
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 23:58   Rozrusznik ?

Przekręcasz kluczyk w stacyjce – a tu cisza !

Rozrusznik milczy – awaria ? Niekoniecznie.
Przyczyny mogą być różne – jak je rozpoznać ?
Do sprawdzenia , co się dzieje – nie potrzeba żadnych narzędzi lub mierników , wystarczy wygodnie usiąść za sterem , umieścić kluczyk w stacyjce i przekręcić w pozycję II.W tej pozycji świecą się kontrolki na desce rozdzielczej , wystarczy dobrze się nim przyglądać i przekręcić kluczyk na start.

1. Światło żarówki mocno przygasa

Silny spadek napięcia po włączeniu rozrusznika świadczy o bardzo dużym poborze prądu przez rozrusznik lub silnym rozładowaniu aku.
wystarczy podmienić aku na dobry sprawdzony a sytuacja się powtorzy to znak , że rozrusznik jest uszkodzony - albo ma zwarcie lub jest wewnątrz mechanicznie zablokowany w skutek awarii ułożyskowania wirnika.

2. Światło żarówki lekko przygasa.

Niewielki spadek prądu oznacza pobór prądu tylko przez cewkę elektromagnesu.
Zazwyczaj awarii w tym przypadku uległy styki elektromagnesu w jego wnętrzu
Należy wtedy wymienić go na nowy.
W rzadszych przypadkach - brak styku śruby elektromagnesu z przewodem idącym od aku.

3. Światło żarówki nie zmienia natężenia.

W tym wypadku awarii uległa :stacyjka , kabel stacyjka- elektromagnes,uzwojenie elektromagnesu.
Wystarczy mieś żarówkę , żeby sprawdzić która z tych żeczy siadła.

4. Światło żarówki gaśnie całkowicie

Aku jest mocno rozładowany lub utracił większość pojemności lub uległ całkowitemu uszkodzeniu
Szczególnie przy silnych mrozach , gdy aku jest słaby potrafi zamarznąć i popękać.
Innym powodem utraty pojemności jest brak elektrolitu.

Kolega cidzej jeszcze podpowiedział a jest to też ważne :

Przekrecamy stacyjke a tu slychac jak cos glosno cyka a nie kreci - wyskakuje elektromagnez a wirnik nie kreci bo albo sie zawiesily szczoty albo przetarla/przepalila sie plecionka od elektromagnesu do wlasciwego rozrusznika;

przekrecamy stacyjke a tu slychac bardzo szybkie obroty silniczka rozrusznika,ale nie kreci silnikiem i nie odpala - uszkodzony bendiks - lub uszkodzone zęby wieńca na kole zamachowym.
W drugim przypadku , wystarczy wkleszczyć biegi - np. 3 i 4 na przemian - koło się lekko przestawi i rozrusznik załapie zęby wieńca.

Dane żrudłowe - Auto Moto Serwis
_________________




Boże - spraw , żeby mi sie chciało - tak jak mi się nie chce
START E-P 28:08:2012_16:30
http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bartekp87 


Posiadane auto: Audi A6 C4
Imię: Bartłomiej
Wiek: 30
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 206
Skąd: Koszalin
Piwa: 7/1
Wysłany: 13 Marzec 2014, 20:41   

Dodatkowo mogę od siebie dodać i z własnego doświadczenia - słaba masa z akumulatora.
Rozrusznik cykał głośno ale nie kręcił.
Elektromechanik wkręcał mi że akumulator trup jest. Wymieniłem masową kleme przy akumulatorze i kręci miodzio.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group.
motospamerzy.pl by narloch.eu.

UP
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14