Temperatura otoczenia / a temperatura płynu chłodniczego
A więc do rzeczy , odkąd uruchomiłem Klimatyzację cieszę się jak dziecko
ale co zauważyłem to znaczny wzrost Temperatury Płynu chłodniczego w UPALNE DNI
jeśli na dworze jest chłodniej czy też pochmurno ta temperatura nie wzrasta tak drastycznie jak w upalne dni qfa .
Potrafi wzrosnąć do czerwonego Pola jeśli stoję w Korkach i z obawy o przegrzanie wyłączam klimatyzację , czy muszę wymienić Chłodnicę Wody czy też Klimatyzacji ? a może wentylatory za pomoc i pozytywne odpowiedzi z góry serdecznie dziękuję
Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Wiek: 56 Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 3760 Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 81/64
Wysłany: 19 Lipiec 2017, 16:21
jak stoisz z włączona klimą to pamietaj , że wraz z załączeniem klimy - uruchamia sie wentylator , który schładza czynnik chłodzacy i z tej chłodnicy gorące powietrze wdmuchiwane jest pod silnik i dodatkowo nagrzewa całą komorę silnika
poza tym sam silnik pracuje pod dodatkowym obciążeniem gdy klima jest włączona
Jeśli chodzi wentylator chłodnicy płynu chłodniczego silnika to masz wszystko OK
Jeśli bys chciał coś przerabiać to jedynie mógł byś umieścić chłodnice od klimy za chłodnice płynu - jeśli masz ją przed - ewentualnie zamontuj bardziej wydajny wiatrak chłodnicy
Jamszoł , Chłodnica Klimatyzacji jest zamontowana przed chłodnicą Wody pomiędzy nimi jest przerwa powiedzmy 4cm .
Jaki kupić ten bardziej wydajny wentylator KLIMATYZACJI ?
Tutaj temat dotyczy wymiany chłodnicy Klimatyzacji
Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Wiek: 56 Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 3760 Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 81/64
Wysłany: 19 Lipiec 2017, 17:43
ja pisałem o bardziej wydajnym wiatraku chłodnicy wody a nie klimy
Poza tym :
Musisz miec płyn w chłodnicy "ustawiony: na minimum -27C , najlepiej , żeby był na co najmniej -35C
Im płyn jest otporniejszy na niskie temperatury tym temperatura jego wrzenia wzrasta
Obecne silniki mogą się "przegrzewać" do 120C i dla tego płyn chłodniczy musi być dobrze dobrany bo zacznie wrzeć
Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Wiek: 56 Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 3760 Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 81/64
Wysłany: 19 Lipiec 2017, 18:08
Jak juz byś miał grzebac przy wentylatorach to - ten od chłodnicy wody
jeszcze jedno mi się przypomniało
Sprawdź czy chłodnica wody nie jesy zasyfiona miedzy lamelami
Może jest brudna i trzeba by ją było potraktowac z węża - wodą
Jak juz byś miał grzebac przy wentylatorach to - ten od chłodnicy wody
jeszcze jedno mi się przypomniało
Sprawdź czy chłodnica wody nie jesy zasyfiona miedzy lamelami
Może jest brudna i trzeba by ją było potraktowac z węża - wodą
już było traktowane preparatem do mycia silników między chłodnicami a potem karcher
może obydwie chłodnice nadają się już do Wymiany swoje lata już mają , ale bez klimy temp stoi jak wryta na 90Ca jak odpalę klimę w upalny dzień to wrasta na czerwone pole w korkach
Ja to bym zaczął od sprawdzenia czy ten czujnik temperatury czasem jakiś bzdur na deskę nie wysyła, wskaźnik idzie na maxa a płyn się nie gotuje. No to Podepnij byle co na OBD, nawet ten syfiasty ELM i na telefonie obserwuj temperaturę płynu.
Wydajniejszy wentylator nic nie da, trzeba szukać i naprawiać przyczynę problemu a nie łagodzić skutki usterki większymi wentylatorami. Zdemontuj maskę, będzie pewniejsze od nawet 2 wentylatorów.
Wydaje mi się że to właśnie przez obciążenie silnika kompresorem klimy wzrasta temperatura, lecz podczas jazdy powinno być w mormi przez chłodzenie pędem powietrza. Póki tak jest bym się nie przejmował.
Nie no to jakaś z dupy teoria jest, ja nie zauważyłem żadnej różnicy w temp. Płynu, z załączoną klimą czy bez, wskazówkę mam zawsze idealnie na środku.
Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Wiek: 56 Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 3760 Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 81/64
Wysłany: 20 Lipiec 2017, 18:02
Jest rzeczą normalną , że temperatura płynu chłodzącego silnik może wzrosnąć w trakcie pracy klimy bo chłodnica klimy jest przed chłodnicą wody i wentylator chłodząc chłodnice klimy wpycha gorące powietrze w chłodnicę wody - podnosząc temperature w płynie
Chłodnica wody nie wychładza płynu tak wydajnie bo jest podgrzewana
Ale to jest normalne - bo wszyskie chłodnice klimy sa przed innymi chłodnicami
Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Wiek: 56 Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 3760 Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 81/64
Wysłany: 20 Lipiec 2017, 18:05
Temperatura powietrza zasysanego - 70 C
Coś masz nie tak z tym powietrzem
Masz powietrze zasysane z komory silnika a nie z zewnątrz
Weź no to popraw
Im wyższa temperatura powietrza zasysanego tym praca silnika mniej efektywna + większe spalanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum