Poprzedni temat «» Następny temat
Traktorek vel Poligon Doświadczalny
Autor Wiadomość
Jaszczur 
1.8 tdci


Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1637
Skąd: SD

Otrzymał 101 piw(a)
Wysłany: 13 Listopad 2016, 22:29   

To chyba zbyt trudne słowo dla mnie w tym kontekście i nie wiem jak się odnieść :rotfl
_________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Hex 
ABLC4


Posiadane auto: ESCOS / FRS
Imię: Hex
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 1600
Skąd: Gdańsk
Piwa: 110/64
Wysłany: 14 Listopad 2016, 20:09   

Quadro turbo. Po jednej na gar.
_________________
Ford gówno wort
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jaszczur 
1.8 tdci


Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1637
Skąd: SD

Otrzymał 101 piw(a)
Wysłany: 25 Grudzień 2016, 17:14   

Trochę minęło czasu od ostatniego update - cały czas coś się działo, małymi kroczkami, ale ciągle do przodu.
Ale od początku. Po wyciągnięciu starego silnika, większość osprzętu wylądowała w misce z płynem do myjek ultradźwiękowych celem dokładnego wyczyszczenia:



Tymczasem fiesta bez silnika stała sobie i czekała na rozwój wypadków:


Łapy i niektóre elementy po czyszczeniu ocynkowałem:


I zacząłem składać rozrząd w nowym silniku, i przezbrajać osprzęt.
Tu widać jak blokada wału opiera się o wał:


I jedziemy z koksem:





Podczas składania w garage czasami ciężko było się swobodnie poruszać: :D Ale lubię taki artystyczny nieład.


Przy składaniu turbiny, niestety okazało się że Perun źle złożył turbo, i zamienił spływ oleju z zasilaniem olejem, niezbędne okazało się obrócenie rdzenia.


Rdzeń turbiny trzymany jest takim segerem:


Tu już zdjęty, widać stronę gorącą:


I poskładane:


Potem przyszedł czas na sprzęgło. Oczywiście spiek:



Oryginalna pompa wtryskowa, która będzie przebudowana. Ciekło z niej, oblazła syfem, więc również wylądowała w kąpieli, tym razem benzynowej:



Potem przyszła kolej na wtryski. Niestety końcówki wtrysków zakupione w niemcowni okazały się... wadliwe. Na 8 końcówek zamówionych, tylko dwie działają poprawnie... Zakupiłem więc końcówki polskiej firmy WuZetEM .0230:




Każdy z wtrysków został sprawdzony próbnikiem, bardzo pomocne narzędzie, pozwala na sprawdzenie ciśnienia otwarcia, i jakości rozpylenia:
http://www.youtube.com/watch?v=aK1xi7J93DA
(Ten hałas w tle, to pracująca myjka ultradźwiękowa).

Po sprawdzeniu, wtryski wylądowały w silniku:


I generalnie jako że całość została już poskładana, to nie pozostało nic innego jak próbować palić. Najpierw pohehłałem rozrusznikiem, żeby napełnić układ smarowania (tego nie filmowałem bo nie ma po co), a potem podłączyłem bańkę, odpowietrzyłem układ, i...
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Pali jak zwykle, bez świec, bez problemu. Kolejny ulep zaklekotał. :D

Po wszystkim wysprzątałem garaż na przyjęcie budy:



Następny punkt programu, to budowa pompy:
_________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jamszoł 
sq3bkp


Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Wiek: 56
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 3729
Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 80/64
Wysłany: 25 Grudzień 2016, 17:22   

Ładnie gwizda turbinka :d
:like
_________________




Boże - spraw , żeby mi sie chciało - tak jak mi się nie chce
START E-P 28:08:2012_16:30
http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Seba 
Szef


Posiadane auto: Focus 1,8 TURBO :P
Imię: Sebastian
Wiek: 36
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1647
Skąd: Katowice
Piwa: 35/196
Wysłany: 25 Grudzień 2016, 19:36   

:O
_________________



Mateklobez napisał:
Precyzuję: można pisać o wszystkim o czym się chce, abyśmy się nie obrażali wzajemnie.


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Seba 
Szef


Posiadane auto: Focus 1,8 TURBO :P
Imię: Sebastian
Wiek: 36
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1647
Skąd: Katowice
Piwa: 35/196
Wysłany: 25 Grudzień 2016, 19:37   

nowa moda ?
zamiast " umyj okna dla Jezuska "
to " poskładaj klekota dla Jezuska "



:lol
_________________



Mateklobez napisał:
Precyzuję: można pisać o wszystkim o czym się chce, abyśmy się nie obrażali wzajemnie.


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jaszczur 
1.8 tdci


Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1637
Skąd: SD

Otrzymał 101 piw(a)
Wysłany: 25 Grudzień 2016, 20:57   

każdy świętuje jak umi :rotfl
_________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jamszoł 
sq3bkp


Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Wiek: 56
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 3729
Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 80/64
Wysłany: 25 Grudzień 2016, 21:10   

Ja jak przystało na świeta chodze od stołu do stołu i żre - karpie :d
_________________




Boże - spraw , żeby mi sie chciało - tak jak mi się nie chce
START E-P 28:08:2012_16:30
http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jaszczur 
1.8 tdci


Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1637
Skąd: SD

Otrzymał 101 piw(a)
Wysłany: 25 Grudzień 2016, 21:20   

Ja mam już zbyt duży brzuch - więc się ruszam po garage :D
_________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
DriF
Jaszczur 
1.8 tdci


Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1637
Skąd: SD

Otrzymał 101 piw(a)
Wysłany: 28 Kwiecień 2017, 13:01   



Sam Krawczyk też się tego pewnie nie spodziewał.

W każdym razie - od ostatniego update minęło spoooro czasu. W cholerę roboty, nie zawsze mi się chciało chodzić do garażu. Do tego piździało, i to też nie zachęcało do robienia czegokolwiek...
I tak minęło parę miesięcy.
Ale działo się.

Po kolei...

Złożyłem pompę, hybrydę z tłoczkiem 12mm.
Porównanie tłoczków 8mm i 12mm - można sobie wyobrazić zwiększoną dawkę dzięki temu:




Niestety, nie jest stabilna, i czeka mnie z nią jeszcze sporo zabawy...
Traktor ma tendencję do wkręcania sie samoczynnie na obroty, podejrzewam że ciśnienie wewnętrze jest zbyt małe, albo przestawiacz kąta wtrysku nie ogarnia tłoczka 12mm i zwiększonego wydatku paliwa...

Jeszcze jak silnik był poza budą, robiłem przymiarki do downpipe które swojego czasu wyglutałem do escorta:


Niestety po włożeniu silnika do budy okazało się że nie pasuje, i trzeba było przerabiać...
Spalony ryj (bo mi się zachciało spawać tylko w googlach spawalniczych) i jakość spawów oczywiście znów przekonują mnie, i szanowną publiczność, że spawaczem to ja się nie urodziłem. Ale jest sztywne, szczelne i trzyma. :P







W trakcie wkładania silnika do budy nawkur*łem się mocno, ciasno, coś ciągle wadzi, oczywiście coś musiało umrzeć w trakcie:



Wleciało nowe, bo mi się nie chciało starego rozbierać i sztukować z używką od Puffa...


Kupiłem se też skrzynię od 1.8DI, ma dłuższe przełożenia (odrobinę), poza tym oryginalna troszkę wyła... Oczywiście wleciał nowy wysprzęglik:


Do skrzyni wraz z nowym olejem wleciał uszlachetniacz itp. antytarcie blabla:


Wleciały nowe przeguby, osłony:



Zregenerowałem rozrusznik i altek od VR6 150A:



Altek dostał nową wtyczkę do sygnałów:


Zgubiłem obejmę od wybieraka, ale potem znalazłem...


Kupiłem też nową łapę skrzyni z ryżu:


Popsułem chłodnicę któregoś pięknego, zimowego dnia...


Wszystkie używki jakie chciałem kupić miały uszkodzony dolny krociec (taki mały, na 10mm średnicy). Przecież to jest nieważne, nie?
Więc wleciała nówka...




Zregenerowałem heble od RSa:





Wleciały nowe klocki:


Niestety oryginalne zwrotnice były w słabym stanie, więc kupiłem dwie na szrocie...
Umyłem je, trochę odrdzewiłem, i zapodałem nowe łożyska:


Poskładałem mcpersony na nowych gratach:



W trakcie prac co jakiś czas odpalałem silnik, oczywiście nie mogło być zbyt pięknie, i pokazał sie wyciek z wymiennika ciepła w pompie olejowej...


Uszczelki dostępne za wiele milionów złotych w ASO:


Oczywiście w tak zwanym międzyczasie pokazał się drugi wyciek - nie przyjął się uszczelniacz wału, i zaczęło cieknąć mocno... Czyli zrzucanie skrzyni i wymiana:



Trytytki górą!



Wydech - nowy:


I wisienka na torcie, przez którą auto niestety jeździć jeszcze nie może:


Zaskoczyło mnie to, bo w zeszłym roku o tej porze VIN był jeszcze widoczny, i myślałem że obejdzie się bez tego:


Będzie nowy VIN + łaty w podłodze + nowe progi.

Generalnie plany na tą fiestę się zmieniły - zostanie z nami na dłużej. I nie będzie traktowana budżetowo, jak na początku myślałem. Doprowadzę ją do dobrego stanu, zarówno mechanicznie, jak i wizualnie.

Wiem, jestem jebnięty.
_________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Seba 
Szef


Posiadane auto: Focus 1,8 TURBO :P
Imię: Sebastian
Wiek: 36
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1647
Skąd: Katowice
Piwa: 35/196
Wysłany: 28 Kwiecień 2017, 14:14   

te wszystkie uszczelki te wszystkie przeguby ta cała reszta to jest wielki huj :O

ta wtyczka to jest to co trzyma całe to auto w kupie :lol

a tak poważnie to poraz kolejny holernie cię podziwiam :O
_________________



Mateklobez napisał:
Precyzuję: można pisać o wszystkim o czym się chce, abyśmy się nie obrażali wzajemnie.


Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jaszczur 
1.8 tdci


Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 1637
Skąd: SD

Otrzymał 101 piw(a)
Wysłany: 28 Kwiecień 2017, 14:46   

No co, prund jest ważny!
_________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Mateklobez 


Posiadane auto: Cytrynka
Imię: Mateusz
Wiek: 31
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 4096
Skąd: Łobez / Rees

Piwa: 134/180
Wysłany: 28 Kwiecień 2017, 18:05   

Dobra robota, przyjmuję :d
_________________
*Escort Turnier Ghia 1.8 TD 1999
*E-klasa Avantgarde 2.2 D 1998
*Cordoba Vario GT 1.9 TDi AFN 1999
*Laguna GrandTour 3.0 V6 Initiale Paris 2001
>>C4 Picasso 2.0 16V 2007
>>Escort MK7 htb 1996
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Hex 
ABLC4


Posiadane auto: ESCOS / FRS
Imię: Hex
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 1600
Skąd: Gdańsk
Piwa: 110/64
Wysłany: 28 Kwiecień 2017, 18:09   

Tu jak zwykle, długo nic, a jak jebnie to przewijania na pól dnia :lol:
Ja miałem podobnie, brak chęci i czasu, ostatnio nie pamiętam kiedy w garażu byłem, escort miesiąc temu miał termin badania technicznego, a dalej stoi w garażu :x

Spawy są dobre, ja wżyciu spawarki w ręku nie trzymałem, ciekawe co by mi wyszło :rotfl
_________________
Ford gówno wort
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jamszoł 
sq3bkp


Posiadane auto: Czarna Pantera
Imię: Jureczek
Wiek: 56
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 3729
Skąd: Najstarsze miasto w Polsce
Piwa: 80/64
Wysłany: 28 Kwiecień 2017, 19:02   

Hex napisał/a:
ja wżyciu spawarki w ręku nie trzymałem, ciekawe co by mi wyszło

Śmigłowiec :P
_________________




Boże - spraw , żeby mi sie chciało - tak jak mi się nie chce
START E-P 28:08:2012_16:30
http://www.polskajazda.pl/Profil/1679
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group.
motospamerzy.pl by narloch.eu.

UP
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13