Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 1658 Skąd: SD
Otrzymał 102 piw(a)
Wysłany: 21 Październik 2016, 05:27
Jamszoł, masz dobre skojarzenia
Jakby ktoś się zastanawiał kiedyś jak oczyścić rowki pierścieni w tłokach z nagaru, wystarczy użyć tego:
by uzyskać taki efekt:
Zrobiłem roztwór 1:2, zdjąłem korbowody z tłoków, i włożyłem do kąpieli na ok. 24h. Efekt mnie bardzo pozytywnie zaskoczył Troszkę nagaru zostało, ale wystarczyło przejechać szczotką z twardym włosiem.
_________________ "Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 1658 Skąd: SD
Otrzymał 102 piw(a)
Wysłany: 31 Październik 2016, 23:05
E, nie taki lada moment. Ale konsekwentnie do przodu.
Anyway, dalszy ciąg monologu.
Jako że pompa którą kupiłem w cenie szrotu została kupiona na części, a nie by działać samodzielnie, zabrałem się za jej rozbieranie i ocenę.
To co najważniejsze dla mnie, czyli tłoczek 12mm, dozownik, rolki i fala okazały się zgodnie z przewidywaniami trochę przyrdzewiałe - pompa trochę czasu przeleżała na jakimś placu na sucho...
Najgorzej wyglądała fala. Tłoczek na szczęście cały, bez wżerów, bez rdzy. Fala generalnie nie jest problemem, bo zawsze można dobrać inną. Ale skoro ma się myjkę ultradźwiękową, to co szkodzi spróbować i zobaczyć co zdziała - i tak oto głowiczka po kuracji:
I sama fala - rdza zeszła, pozostał mały wżer. Najprawdopodobniej nie będzie miał wpływu na pracę pompy, chyba że to miejsce zacznie się sypać i w układzie pojawią się opiłki :grin:
Ale do odważnych świat należy
Do tego wszystkiego pompa docelowa dostanie świeżo kupiony podstawowy zestaw naprawczy za pisiont złoty:
_________________ "Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 1658 Skąd: SD
Otrzymał 102 piw(a)
Wysłany: 6 Listopad 2016, 00:05
A cholera wie ile w foce, bo w foce jedynie zmieniałem wahacze, łączniki i końcówki, reszta była w porządku. Za to wyszło jakieś 500.
A tu? Za wszystko jakieś 1800 Część zawiasu w fieście jest ok, ale np. amor ze sprężyną z przodu po prawej stronie jest chyba zdechnięty, albo od wersji benzynowej, podobnie z tyłu.
Dlatego stwierdziłem że to pierdzielę, i wszystko idzie nowe.
_________________ "Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Posiadane auto: Ford focus mk1
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 1658 Skąd: SD
Otrzymał 102 piw(a)
Wysłany: 7 Listopad 2016, 22:31
A dziś poznamy zalety posiadania myjki ultradźwiękowej i jej moc. Kupiłem sobie w celach edukacyjnych pompę ze sterowaniem elektronicznym, taką o: (ta po lewej jakby się ktoś nie domyślał):
Pompa stała w miejscu, nie dało się nią obrócić. Obstawiałem złamany tłoczek, niemniej okazało się zupełnie co innego:
Albo topielec, albo ktoś nalał wody do środka, bo w środku totalna rdza, która zalepiła wszystko.
Pompę kupiłem po to, by zobaczyć czym różni się od mechanicznych, i czy dało by się ją zaadoptować do fordowskiego słupka... Okazuje się że jest prawie jakby stworzona pod fordowski słupek Ale o tym kiedy indziej. Pomyślałem czy może by nie spróbować odratować gratów - w końcu kolejna fala do testów by była, a i tłoczek 10mm by mógł się przydać...
Kilka godzin zabawą myjką, i oto efekt:
Głowiczka prawie jak nowa, pierścień się "odkleił" od tłoczka, i zaczął po nim normalnie się przemieszczać, fala też prawie odratowana, aczkolwiek można by nad nią jeszcze trochę popracować. Myślę jednak że te graty mogły by się jeszcze w jakiejś pompie pokręcić
_________________ "Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum