Poprzedni temat «» Następny temat
Test i kody błędów klimatronika w Mondeo mk3
Autor Wiadomość
przemo
[Usunięty]

Wysłany: 9 Luty 2013, 09:26   Test i kody błędów klimatronika w Mondeo mk3

Aktywacja diagnostyki własnej

Naciskaj na module (E)ATC jednocześnie przyciski "OFF" i "wnęka na nogi" przez co najmniej 2 sekundy, następnie w ciągu 1,5 sekundy naciśnij przycisk "AUTO".
Na nowo uruchomiona diagnostyka własna trwa kilka sekund. W tym czasie na wyświetlaczu (E)ATC pojawi się powtarzający się sygnał.
Rozpoznane usterki zostaną przedstawione w formie kodów usterek. Przykład: Najpierw przez 2 sek. błyska "93", następnie "42" przez 2 sek.
co oznacza kod usterki 9342 = wewnętrzny błąd sterownika. Jeśli nie ma zachowanych kodów usterek, wszystkie segmenty wyświetlacza zostaną podświetlone.
Poniższa tabela wyjaśnia znaczenie poszczególnych kodów usterek. Wciśnięcie przycisku "DEFROST" (odszranianie) spowoduje wykasowanie kodów usterek
i zakończenie pracy w trybie diagnostycznym. Aby zakończyć tryb diagnostyczny bez wykasowania kodów usterek, należy wcisnąć inny dowolny przycisk sterujący (E)ATC.

Odczytywanie zapamiętanych usterek

Naciskaj na module (E)ATC jednocześnie przyciski "OFF" i "wnęka na nogi" przez co najmniej 2 sekundy,
następnie w ciągu 1,5 sekundy naciśnij przycisk "Nawiew na wysokości twarzy".
Zachowane kody usterek zostają wyświetlone na wyświetlaczu (E)ATC i ze względów bezpieczeństwa należy je zanotować.
Wciśnięcie przycisku ODPAROWYWANIA spowoduje wykasowanie pamięci usterek i zakończenie trybu diagnostyki.
Aby zakończyć tryb diagnostyczny bez wykasowania kodów usterek, należy wcisnąć dowolny przycisk modułu (E)ATC.

Sprawdzenie wersji oprogramowania (E)ATC.

Naciskaj na module (E)ATC jednocześnie przyciski "OFF" i "wnęka na nogi" przez co najmniej 2 sekundy, następnie w ciągu 1,5 sekundy naciśnij przycisk "A/C".
Na wyświetlaczu (E)ATC zostanie pokazana wersja oprogramowania. Wciśnięcie dowolnego przycisku spowoduje zakończenie wyświetlania informacji o wersji oprogramowania.

Zaktualizuj oprogramowanie

W pojazdach produkowanych do 06/2003 za pomocą WDS można aktualizować oprogramowanie układu EATC jak również układu ATC. W tym celu należy się upewnić,
czy WDS jest wyposażone w najnowsze oprogramowanie WDS.

Tabela kodów usterek



Kod testu własnego Opis Sposób postępowania
B1200 / 9200 Wewnętrzna usterka sterownika Wykasuj pamięć usterek. Jeśli po wykonaniu testu działania usterka nadal występuje, wymień moduł (E)ATC.
B1242 / 9242 Usterka obwodu siłownika klapy recyrkulacji powietrza.
B1251 / 9251 (1) Obwód czujnika temperatury we wnętrzu przerwany
B1253 / 9253 (1 )Obwód czujnika temperatury we wnętrzu zwarty (zwarcie do masy)
B1261 / 9261 (1 )Obwód czujnika nasłonecznienia we wnętrzu zwarty (zwarcie do masy)
B1262 / 9262 Uszkodzony obwód siłownika klapy odparowywania/dysze środkowe
B1263 / 9263 Uszkodzony obwód siłownika klapy rozprowadzania powietrza
B1342 / 9342 Wewnętrzna usterka sterownika Wykasuj pamięć usterek. Jeśli po wykonaniu testu działania usterka nadal występuje, wymień moduł (E)ATC.
B1676 / 9676 Napięcie zasilania poza zakresem Sprawdź układ ładowania. Dalsze informacje:


B2266 / A266 Obwód siłownika klapy regulacji temperatury uszkodzony
B2297 / A299 Obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego we wnęce na nogi przerwany
B2298 / A307 Obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego we wnęce na nogi zwarty (zwarcie do masy)
A297 (2 )Obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego w dyszach nawiewnika środkowego przerwany
A298 (2) Obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego w dyszach nawiewnika środkowego zwarty (zwarcie do masy)
B2308 / A308(1) Usterka w obwodzie dmuchawy czujnika temperatury we wnętrzu.
B2516 / A516(3) Obwód regulacji dmuchawy uszkodzony PRZEJDŹ do Testu styków K.

1Oprócz pojazdów z ręczną regulacją temperatury

2 Pojazdy wyprodukowane po 06/2003:

3 Oprócz pojazdów z ręczną regulacją temperatury, wyprodukowanych od 06/2003

===========================================================

MK III

Self-test :

1) Nacisnąć przyciski "OFF i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "Auto" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"
2) System zacznie self-test i ZAPISZE ewentualne kody błędów DTC (Diagnostic Trouble Codes).
3) Naciśnięcie przycisku "odmrażanie" spowoduje wymazanie błędów i wyjście z self-testu.
4) Naciśnięcie jakiegokolwiek innego przycisku spowoduje wyjście z self-testu bez wymazania kodów błędów DTC


Odczyt błędów DTC

1) Nacisnąć przyciski "off i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "headroom" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"
2) Kody błędów DTC (sporadyczne) zostaną wyświetlone.
3) Naciśnięcie przycisku "odmrażanie" spowoduje wymazanie błędów

Odczyt wersji softu

1) Nacisnąć przyciski "off i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "AC" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"


Do MK III są też takie tipsy:

Aby wyświetlić bieżące błędy :
1) Włączyć zapłon
2) Nacisnąć krótko dwa przyciski "OFF" i "nawiew na nogi" (razem)
3) W ciągu 2 sekund nacisnąć przycisk "Auto"
4) System jest teraz w trybie serwisowym

Aby wyświetlić sporadyczne błędy :

1) Włączyć zapłon
2) Nacisnąć krótko dwa przyciski "OFF" i "nawiew na nogi" (razem)
3) W ciągu 2 sekund nacisnąć przycisk "nawiew na twarz"
4) System jest teraz w trybie diagnostycznym. kody będą pokazywały się na ekranie LCD.
Każdy kod składa się z 2 członów po 2 liczby - i tak będzie się wyświetlał. Czas wyświetlania jednego członu trwa 2 sekundy.
Kod trzeba więc sobie "poskładać" z 2 członów i odczytać co oznacza na podstawie poniższych danych :

B1200 - AC control module - internal fault
B1242 - AC heater recirculation flap motor
B1251 - In-car temperature sensor - open circuit
B1253 - In-car temperature sensor - short circuit to earth
B1259 - AC sunlight sensor - open circuit
B1261 - AC sunlight sensor - short circuit to earth
B1262 - AC heater defrost flap motor
B1263 - AC heater footwell flap motor
B1342 - AC control module - internal fault
B1676 - AC control module - supply voltage
B2297 - Heater output temperature sensor - open cirsuit
B2298 - Heater output temperature sensor - short circuit to earth
B2308 - In-car temperature sensor blower


Naciśnięcie któregokolwiek z przycisków oprócz przycisku "rozmrozić" powoduje wyjście z trybu serwisowego.



Kasowanie kodów błędów

W trybie odczytu kodów błędów nacisnąć przycisk "rozmrozić". Kody błędów można odczytać i wymazać także poprzez komputer serwisowy ODB2.

Dla lepszego zrozumienia błędów to jeszcze po Polsku
B1200 - Błąd wewnętrzny sterownika A/C
B1242 - Niesprawny silnik recyrkulacji powietrza nagrzanego
B1251 - Czujnik temperatury wewnętrznej - otwarty obwód
B1253 - Czujnik temperatury wewnętrznej - zwarcie w obwodzie
B1259 - Czujnik nasłonecznienia - otwarty obwód
B1261 - Czujnik nasłonecznienia - zwarcie w obwodzie
B1262 - Niesprawny silnik regulacji powietrza nagrzanego / odmrażania
B1342 - Błąd wewnętrzny sterownika A/C
B1676 - Bład zasilania sterownika A/C
B2297 - Czujnik temperatury nagrzania - otwarty obwód
B2298 - Czujnik temperatury nagrzania - zwarcie w obwodzie
B2308 - Niesprawny silniczek czujnika temperatury wewnętrznej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group.
motospamerzy.pl by narloch.eu.

UP
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14